writings
back
-book- ‘Magín Díaz biography’ Bogotá, 2019, Ministerio de Cultura de Colombia
-article- ‘Tejidos subterráneos’ in Papel de Colgadura issue 18/2019, Universidad Icesi, /upcoming/
-article- ‘Universalidad poética de la música afrocolombiana’ in Transition issue 127/2019, Hutchins Center for African and African American Research at Harvard University
-article- ‘El bullerengue como poética de la existencia’ in Nómadas issue 48/2018, Instituto de Estudios Sociales Contemporáneos at Universidad Central
-notes- ‘Editor notes’ in Obituarios Negros, Noname, Bogotá, 2018
-article- ‘Mami ¿por qué matan tanta gente en Colombia?’ in Palabras al Margen as invited columnist, 2018
-notes- ‘Introduction and liner notes’ in Magín Díaz, el Orisha de la Rosa’s album, Noname, Bogotá, 2017
back
‘la contradicción entre la pequeñez y humildad de la existencia y los premios obtenidos de la hegemonía de la industria musical, no es otra cosa que la manifestación de las grutas que abren los quehaceres de las pequeñas cosas, la fuerza creativa y la potencia mítica de las subjetividades ch’ixi que habitan cada rincón de este continente, esas comunidades que hacen pactos secretos cada vez que besan la existencia’
'The contradiction between the smallness and humility of existence and the awards obtained from the hegemony of the music industry, is nothing more than the manifestation of the caves that open the tasks of small things, the creative force and the mythical power of the ch'ixi subjectivities that inhabit every corner of this continent – those communities that make secret pacts every time they kiss existence.'
If you want to purchase this magazine, you can download it here: ︎