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-book- ‘Magín Díaz biography’ Bogotá, 2019, Ministerio de Cultura de Colombia
-article- ‘Tejidos subterráneos’ in Papel de Colgadura issue 18/2019, Universidad Icesi, /upcoming/
-article- ‘Universalidad poética de la música afrocolombiana’ in Transition issue 127/2019, Hutchins Center for African and African American Research at Harvard University
-article- ‘El bullerengue como poética de la existencia’ in Nómadas issue 48/2018, Instituto de Estudios Sociales Contemporáneos at Universidad Central
-notes- ‘Editor notes’ in Obituarios Negros, Noname, Bogotá, 2018
-article- ‘Mami ¿por qué matan tanta gente en Colombia?’ in Palabras al Margen as invited columnist, 2018
-notes- ‘Introduction and liner notes’ in Magín Díaz, el Orisha de la Rosa’s album, Noname, Bogotá, 2017
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‘Nuestra narrativa es más de lo contado que de lo vivido, somos hijos de tradiciones bastardas que universalizamos desde lo local, desde la mancha. Magín es un sujeto oral, no un sujeto histórico. Esta biografía no busca negar la historia oficial, sino producir y valorar las historias alternativas, hacer cohabitar la diversidad de los relatos que configuran la vida diaria de estos cuerpos caribeños’
‘Our narrative is told rather than lived. We are children of bastard traditions that we render universal by refocusing on the local, from the stain. Magín is an oral subject, not a historical subject. This biography does not seek to deny the official history, but to reproduce and value alternative stories, to place side-by-side the diversity of stories that make up the daily life of these Caribbean bodies.’
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