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-book- Magín Díaz biography’ Bogotá, 2019, Ministerio de Cultura de Colombia

-article- ‘Tejidos subterráneos’ in Papel de Colgadura issue 18/2019, Universidad Icesi, /upcoming/

-article- ‘Universalidad poética de la música afrocolombiana’ in Transition issue 127/2019, Hutchins Center for African and African American Research at Harvard University

-article- ‘El bullerengue como poética de la existencia’ in Nómadas issue 48/2018, Instituto de Estudios Sociales Contemporáneos at Universidad Central

-notes- ‘Editor notes’ in Obituarios Negros, Noname, Bogotá, 2018

-article-
‘Mami ¿por qué matan tanta gente en Colombia?’ in Palabras al Margen as invited columnist, 2018

-notes- ‘Introduction and liner notes’ in Magín Díaz, el Orisha de la Rosa’s album, Noname, Bogotá, 2017




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Universalidad poética de la música afrocolombiana in Transition issue 127/2019, Hutchins Center for African and African Research at Harvard University

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‘Una estética del deseo, del vestir, del hablar y de la música se fue apoderando de la región. Ser cubano o parecer cubano era sinónimo de refinamiento y posicionamiento social... pero el bullerengue fagocitó y resistió la imposición de la estetica cubana en las plataciones de caña en el Caribe colombiano’

‘An aesthetics of desire, clothing, speech and music took over the region. Being Cuban or looking Cuban was synonymous with refinement and social positioning ... but bullerengue phagocytized and resisted this imposition of Cuban aesthetics on the cane plantations in the Colombian Caribbean.’


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